De voorbereiding op de eerste communie gebeurt in samenwerking met de scholen. De datum verschilt van parochie tot parochie.

De eerste communie is geen schoolviering maar een viering binnen de parochie en de kerkgemeenschap. Een eerste communie is geen overgang van kleuter naar eerste leerjaar en zeker geen optreden. Het is de eerste volle deelname aan de eucharistie, waarbij het ontvangen van de communie belangrijk is voor de kinderen. Vandaar dat het ook zinvol is dat er een actieve participatie is van groot en klein … en centraal staat steeds Jezus Christus. Hij is het die onder ons komt waar we in Zijn naam samen zijn.

Inschrijven kan hier

Eerste communie 2024

Eerste Communievieringen vinden plaats op :

Zondag 21 april:   11.00 uur: Lede: eerste communie voor IMPE in de gewone zondagsviering

Zaterdag 27 april: 14.00 uur: Lede: eerste communie voor SMETLEDE en WANZELE

Zondag 28 april:   10.30 uur: Lede: eerste communie voor OORDEGEM in de gewone zondagsviering

Zaterdag 4 mei :  10.00 uur: SCHELLEBELLE - Eerste communie

Zondag 5 mei:      09.30 uur: WICHELEN-  Eerste communie

11.00 uur: Wichelen-  Eerste communie voor SERSKAMP

Maandagavond 6 mei om 19 uur: repetitie “De kleine prins “in de kerk van Lede met de ouders en eerste communicanten.

Donderdag 9 mei: Lede - Eerste communie VLS :een of twee groepen

Zondag 12 mei:  10.30 uur:  Lede- eucharistie met eerste communie  “De Kleine Prins”